19 & 20 Dec.

Söndag, mera jobb.

Jag skulle  börja vid 10 och Praktikanten skulle öppna, hon fick dock lite problem, hon ringde vid 9 och undrade hur man kokar kaffe.. Stackars liten som inte vet hur man gör kaffe.

Men dagen flöt på rätt dåligt, har inte hunnit komma så mycket folk än.

Men i söndags kom jag på att Mumin hade settt mig skriva en kväll och undrade om jag skrev memoarer, men jag sa att jag skrev min blogg, så då undrade hon vad den hette, jag tänkte ju inte mer på det utan sa vad det hette.. men nu i söndags kom jag på att jag inte har varit så jäkla snäll emot henne på bloggen. Shit då, aja.. vad ska man göra nu?

Så jag sa ju det till Praktikanten, hon tyckte det var kul såklart. MEn ordet fördes ju vidare, ingen chock precis. Och då skulle ju alla läsa bloggen, vilket jag tycker är fett pinsamt, jag gillar inte att jag vet att dom jag känner läser bloggen.

Vad hände mer i söndags? Mitt minne är ju lika bra som vanligt.



Igår, Måndag. Började vid 11, skönt. Jag tog det lite lugnt och gick till jobbet, när jag var där vid halv 11 satte jag igång att skotta vid jobbet. Tog en dryg timma, eller det kanske det inte gjorde, jag var inte så pli på att kolla klockan. Men jag lyckades få ett härligt litet sår på handen av det allafall, och praktikanten tycker ju det är så äckligt, tihi.

Dagen flöt på helt okej, Falken gick straxt efter 1, då var det bara att ställa sig vid stekbordet, man kan ju inte ställa praktikanten där för hon är ju nervös som ett as när hon ska laga mat.

Men det enda problemet är att stekbordet vägrar göra som det ska ! På 200 grader är det bara fesljummet, så fucking irriterande.

Vi kom därifrån vid 4, eftersom att Erik slutate samtidigt så var Nicklas och hämtade oss alla. Vi hade bestämt att vi skulle bowla senare på kvällen, så när vi kom hem chillade vi lite och sen gjorde vi oss lite i ordning.. gick upp till killarna, satt där och degade innan vi begav oss till aktivitetshuset.

Och när jag bowlar är det ju allt eller ingen, srtike eller rännan. Kul som fan, men jag var faktiskt lite sur på mig själv när det inte gick hela vägen fram.. vet inte varför, med tanke på att jag är asdålig på att bowla.

Efter bowlingen skulle vi hitta något att äta; Trapper - Stängt. Så vi åkte tillbaka till Aktivitetshuset för att käka, dyrt som fan. Vi brudar beställde från barnmenyn, rätt stor portion för barn om du frågar mig.



Satt där ett tag, sen begav vi oss hem, stte oss hos killarna och spelade kort, som att det aldrig hänt förrut.
Sen begav sig Sarah ner och Erik satte sig vid datorn och glodde på något. Så jag, praktikanten och Nicklas satte ocss och mobbade Falken.

Vid 1 drog vi oss ner och sov för det är ju jobb idag, Falken är ledig och jag ska öppna så det är snart dags att dra sig.




Jag har ju bytt namn på folket nu, kanske smart att berätt vilka som är vilka.
Mackan har blivit Falken.
Sarah(Mailn) har blivit praktikanten, för att hon gör så lite på jobbet ;)
Mailn(Sarah) har gått tillbaka till Sarah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0