21 Dec.

Igår var det jobb på hög nivå.. Eller nej, det var det inte.
Jag gick till jobbet, ni fattar inte hur kallt det var.. -31 ! Askallt, tur för mig så när jag var på väg till jobbet körde Stefan förbi mig och frågade om jag ville slippa gå, gissa vad jag valde :P

Glassen kom även igår, så det var bara att lasta det på vagnen och gå upp. Det var ju säkert -35 vid värmestugan. Mina händer domnade bort direkt när jag skulle bära in galssen.

Sen hade jag ett lagom flo, vid 10 kom Mailn, hon sattes inte i arbete direkt, men det gör mig faktiskt inte så mycket. Jag sprang runt och gjorde massor medens hon vaknade till med morgonkaffet.. Men det är faktiskt nog mer mitt fel än hennes. När jag har alla planer i handen så gör jag det oftast själv, inte för att jag tror att andra inte klarar det, jag vet faktiskt inte varför jag gör så.

Men runt 12 så kom det faktiskt lite folk, så då fick hon börja arbeta, hon fik ta kassan så tog jag stekbordet. Det enda problemet var att vi knappt hade någon grillkorv uppe, så jag hade ju tagit upp ett paket när jag kom.. inte för att det hann tina tills folk kom och skulle ha.

Sen efter ett tag så vad våffelsmeten nästan slut, så det var bara att göra ny, men vi hade inga mått, inga problem tyckte jag, men Malin höll inte med riktigt.. Hon total vägrade göra smet, så jag gjorde det.. Som sagt inga problem.



Sen efter någon timme fick vi väldigt mycket dötid. Det kom någon då och då. Vi har även tjafsat som vanligt, men har nu bestämt att vi måste sluta med det.

Och o'boy maskinen har bråkat med mig flera gång, så tråkigt ! Men jag har lyckats fixa den allafall.

När vi slutade så skrev vi äntligen på anställningsbevis, skönt att ha det avklarat. Och sen beställde jag även varor, inte så mycket.. bara grillkorv och lite kakor.

Nicklas hade ju skickat ett sms till Mailn att vi hade fått en inneboende, en råtta.
Vi trodde ju dock inte på honom.. Men när vi kom hem så stog inte sakerna som de skulle, så jag frågade mumin om vi hade råttor? Och det hade vi ju. Kul.. Tjejerna vart jätte äcklade, Minst var det väll för mig och Sarah, visst är det äckligt men då har jag ändå bott det denna råtta i nästan 2 veckor och har inte hört något om den förens nu.. Visst när jag kom hade jag mina misstankar för jag såg bajs överallt, men jag tänkte att det var gammalt råttbajs eller något, det var det visst inte.

Sen gick vi upp till grabbarna och hängde, ovanligt ju. Spelade lite kort, lite Wbox och lite mer kort. Snackade skit, va annat har vi att göra? Sarah begav sig hemmåt tidigare, fast jag och Mailn var också tidiga hem, vi 11 gick vi ner.

Idag är jag ledig, har tänkt åka till jobbet för att tvätta lite, det känns behövligt. Dricka kommer även ikväll som jag ska hämta sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0