Anledningen..

.. till att jag har varit väldigt dålig på att blogga sen jag kom till London är att internet här är otroligt segt.. Men Adam säger att han ska fixa det snart..


Igår när jag gick till tåget så grubblade jag en hel del om min rumskompis.. eftersom att hennes engelka är så dålig så får jag göra allt åt henne.. Och jag stör mig grymt på det.. Och jag kommer inte bli förvånad om hon inte har förbättrat sig speciellt mycket om en månad då hon åker hem..

Det är nästan som att hon inte ens försöker.. Hon har bara japanska kompisar och allt hon läser är på japanska.. Men visst.. hon gör som hon vill..

Så när jag kom fram till tåget så var det ett tåg där så jag kollade på klockan, den var 07:45.. alltså det tidiga tåget till Charing Cross.. Eller det brukar det vara.. men jag skynade mig och sprang på tåget.. Efter tåget åkte förbi Lewisham så märkte jag att tåget inte var på väg till London Bridge.. Så jag mårke då att tåget var på väg till London Victoria.. Skit tänkte jag.. men så klart inga problem.. Jag har varit i sånna här situationer tillräckligt många gånger..

Allafall så tog jag sen en buss från London Victoria till Waterloo.. Jag blev 10 minuter sen men det gjorde iget.. Det visade sig att jag var den första där.. Jag mötte Tomoko utanför skolan.. Så vi gick in och Victoria var inte där.. Ingen annan heller för den delen.

Men Becky var där och hon ringde Victoria och det visade sig att hon sa till dom i The Academic Office att hon skulle vara borta den lektionen.. men såklart få vi inte reda på något.. Jag undrar om dom gör något någonsin eller om dom bara sitter där och snackar skit.. inte vet jag.

Imorron så har vi The Trem Test, vilket är ett prov som ska visa om vi får gå upp en level eller stanna kvar eller gå ner en level.. Många är nervösa.. Med det spelar ingen roll hur bra eller dåligt jag gör för jag går Media & Art och nästa termin kommer jag inte ha general english mera.. tråkigt men sant.. Fast jag kommer ju börja med Spin options och jag har bara valt engelska kurser där.. Vi får se vad det blir.. jag hoppas på Pronoun..

Idag sitter jag allfall med Vocab boken öppen.. Jag har skrivit i alla betydelser nu måste jag bara lära mig dom.. JAg ska lära mig hela 8 units.. vilket är 8 kapitel med ord.. inte helt lätt eftersom att det är avancerad engelska så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0