Första veckan på EF

Ledsen för den sena uppdateringen, men jag har gått långa dagar i skolan denna vecka så jag har varit rätt trött..
men men.. Jag få väll berätta saker nu, och förhoppningsvis är jag bättre på att uppdatera till nästa vecka..

Vi börjar väll med måndag..


Måndag 11 Januari - Första dagen i skolan

Jag måste säga att jag blev glatt överaskad efter första lektionen jag hade, första lektionen var engelska, och jag har aldrig någonsin gillat en engelska lektion! Men engelskalektionerna jag har på EF är helt otroliga! Jag har så otroligt kul! Jag kan tyvärr inte förklara mig själv!
Och min engelskalärare, conor, är otroligt rolig!

I engelskan hamnade vi i olika grupper, jag hamnade i Avancerad engelska 2..

Efter 3 timmars engelska så hade jag lunch i 2 timmar, jag visste inte vad jag skulle göra.. Jag var nära på att somna, så jag bestämde mg för att gå till kaferterian och köpa en kopp choklad, dom gör världens godaste schoklad där!

allefall, så vad choklade slut så jag fick gå och hålla ut ett tag till, så vid 2 hadde jag ått som heter i-lab, där får man träna på sin engleka online, det gör inte speciellt mycket för mig men man måste ju göra det..

Sen stog det på schemat, eller timetable som det heter, att jag skulle ha indesign - jag hade ingen aning om vad det var .. jag trodde det var nån form att att designa kläder eller nått sånt..

Men när lektionen börjar så får jag reda på att det är ett redegeringsprogram..
jaja, första hade vi läraren, Becky, en liten presentation - hon berättade vad kursen gick ut på och vad vi var tvungna att köpa..

men visst ta mer av mina pengar, för jag är ju stenrik! eller inte ..

Och vi fick en uppgift, vi skulle göra en meny - inte speciellt svårt.. har gjort det 1 000 000 gånger..

Och jag träffade en väldigt trevlig tjej i den kursen, hon heter Tomoko och kommer från Japan..

så frammåt halv 7 slutade jag och åkte hem.. jag var hemma typ kvari i 8.. Jag åt och tog det lite lugnt..
jag somnade rätt tidigt, typ 10 tror jag..


Tisdag 12 Januari

På tisdag fick jag sova lite, jag började inte förns halv 11.. Jag hade i-lab - inte jättekul..

Sen vid halv 1 hade jag engelska i 3 timmar! men det känndes som om dom bara flög förbi..
Och conor sa att han hade en glad överraskning, han sa att min grupp, som var på 4 pers, var så duktiga i måndags att han flyttade upp oss till Avancerad engelska 3, skönt! :D det är hgsta graden på avancerad engelska - men sen kommer övre avancerad engelska.. Tyvärr så kommer jag inte få ha general english nästa termin för då ska jag ha engelska som rör sig runt media & art.. Lite tråkigt för jag älska verkligen lektionerna med Conor..

Engelska slutade vid halv 4 men jag hade 1 lektion vid kvart över 5, i-lab.. men jag gick till the academic office och frågade om jag kunde göra den hemma online, och de sa att det kunde jag.. Skönt att komma hem lite tidigt..

Och debbie har en så kallat lekgrupp så hela tiden då jag hade i-lab så kom det in barn som skulle gömma sig för de lekte kurragömma.. Vi leker mycket kurragömma här..

Och det vart sängen tidigt igen..


Onsdag 13 Januari

Idag började jag tidigt igen.. eller det är senare än när vi börjar i sverige.. klockan 9

Vi hade Indesign teori.. i 3 timmar.. denna gång var alla med.. för i måndags kom bara 3 och idag var vi 6. Och jag träffade första nya studenterna som jag har lektion med.. Isabella och Q heter dom..

Sen hade vi en lång jävla lunchrast på 4 fuckig timmar.. Så först gick jag för att undersöka London lite, jag skulle hitta en konstaffär som heter Cass Art, men det gjorde jag inte.. Jag gick runt i 1,5 timme.. jag var rätt trött.. Så i väntan på att börja ännu en lektion Indesign..

Jag och Q satt på första våningen och gjorde lite läxor, då kom Tomoko och sa att det var väldigt kallt där och att v borde komma in i studentrummet, så vi gick dit och träffade några av hennes polare, jag kommer inte ihåg deras namn men dom var fårn Japan och Mexico..

Så vi sätt där ett tag och gjorde läxor och snackade lite..  Sen var det dags för oss att ha sista lektionen för dan..

Jag gjorde klart min meny.. jag kan visa den på måndag.. Jag blev insperarad av Hawaii, så det blev det..

Jagkunde även hjälpa andra litegrann, eftersom att jag jobbar med photosop och vissa saker r lite lika så kunda jag hjälpa till litegrann, vilket fick mig att känna mig duktig..

Precis efter vi skulade gick jag till the academics office för det var nått fel på min timetable. För på sista lektionen idag skulle jag ju ha Indesign men det stog Lecture, så jag fick ändra det till dagen efter..

Efter lektionen frågade Tomoko om jag och Q ville gå och leta efter konstmaterialet vi behövde, så vi åkte till en affär som heter Paperchase men det var så otroligt dyrt där, men vad ska man göra.. jag räknade ut hur mycket pengar jag behöver.. och det är rätt mycket..
Men jag ska försöka hitta Cass Art för det ska tydligen vara lite rabater där..

Sen kom jag hem och det var tänkt att jag skulle gå på EF-festen som var på kvällen men jag orkade helt enkelt inte..


Torsdag 14 Januari

Idag började jag klockan 2 med Lecture.. Det handlade om Brittisk kultur.. Inte den roligaste kanske men men, vi fick även lära oss hur man gör Thé på rätt sätt.. Inte för jag kommer ihåg hur..

Sen hade jag engelska! kul, jag ar fan aldrig sett fram emot en lektion i skolan förrut..

Conor säger så otroligt många roliga saker, jag ska fan bli bättre på att blogga när dagen är slut så jag kan komma ihåg allt han säger..

Slutade halv 7 och tidigt i säng för man är rätt trött..


Fredag 15 Januari

Idag fick man även sovmrgon, började 20 i 4.. Slutade 5.. En lektion, men det var i engelska så det gör mig inget..

När lektionen var slut så frågade Conor om nån ville med till pubben och nästan alla var på..
Och vi fick våran timetable för nästa vecka.. och det var samma misstag denna gång som på schemat denna vecka..
Så jag gick till the academics office för att ändra det..

När jag kom till pubben så var Conor och Lorenco redan där, Conor bjöd mig faktiskt på en öl.. Det var första gången nån bjöd mig på nått på en pubb som inte försökte få till det.. Vilket är en skön omväxling..

Conor skuule iväg så han drog efter en dryg timma.. Men jag, Lorenco, Ana och chiky(kommer inte riktigt ihåg hans namn)

Efter ännu 1 timma så bestämmde Jag, Lorenco och Ana att vi skulle dra oss hemmåt..
Jag och Ana har rätt lika smak, vi sminkar oss rätt lika och vi klär oss rätt lika.. Hon har också en konstig fixering vid Jack Skellington och The nightmare before christmas

Så när jag kom hem sa jag hej till alla sen la jag mig och kollade på That 70's show.. Tog inte lång tid innan jag somnade..


Lördag 16 Januari

Idag ska jag hitta Cass Art!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0