Chinami

Som jag skrev innan HÄR så gillar jag inte Chinami, för att hon inte lyfter ett finger. Jag ville försöka få henne att göra något utan att behöve säga till henne.. Det gick inte! Men allfall, papperkorgen var väldigt full och det är alltid jag som tömmer den och gör allt i detta rum, så jag beslutade mig för att ine tömma den denna gång.

Men hon tittade inte 2 gånger på den om man säger så. Igår kväll la hon bara något litet i så jag sa inget då, men imorse när jag sov så hörde jag hur hon verkligen försökte pressa så att ingen skulle ramla ut, eller så att hon skulle slippa göra nått. Och jag vart lite sur.. Så jag gick upp, skakade på huvudet och sa till Chinami:

- Hey Chinami, do you see that? Pekade på papperskogen.
- Yes. Sa hon bara och kollade frågande på mig.
- Do you know what might help? To empty it.
- Empty? Sa hon men en mycket frågande blick.
- Yes. If you empty the trash.
Hon kollade på mig med en blick som "I have to do it?!"
Hon gick först fram och kollade på den, den gick hon till sin resväska och tog fram en EF påse som man får när man börjar på EF, det är som en gympa påse man har när man är liten.

Hon fyllde påsen, och den var proppfull, sen gick hon iväg till skolan, jag pratade senare med Debbie om det, för Debbie och jag har samma åsikt om henne, och Debbie sa att hon hade tagit påsen och tvingat in den i sopptunnan i köket så att locket gick sönder..

Det var förmödligen första gången i sitt liv som hon lyft ett finger.. Och hon må tycka att jag är en bitch men det skiter jag i.. Hon är 20, det är dags att växa upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0