2 Days

WARNING! långt inlägg WARNING!


Okej, nu har det gått 2 dagar sedan jag bloggat, och det känns inte het okej, inte för att jag bryr mig om nån läser eller inte.. Det är mer för framtiden, kul att se tillbaka på.

Okej då ska vi se vad som hänt på 2 dagar..

Onsdag:
Började skolan vid 9, med communication class.. Jag absolut älskar den lektionen, jag skulle kunna ha det hela dagen varje dag, eftersom att jag debbatera och i princip säga vad jag vill.. Bara man får ett bra ämne så.. Så när vår lärare, Ben, kom in så satt jag och tänkte hoppas vi får ett bra änme.. Och så sa han män och kvinnor, och jag bara yes!
Kan ju nästan inte bli bättre, det är nämlien typ 6 killar och 8 tjejer i klassen eller något. Och jag pratade så mycket att jag minns knappt vad jag sa.. Och många jublingar från dom andra tjejerna i klassen.. Folk som känner mig vet ju att jag älska att debbatera och att jag inte ger mig frna jag vunnit diskutionen.. Vilket såklart jag gjorde..

Men låt oss lämna detta ämne nu.. Sen hade vi lunch, och jag skippade Pronunciation class, för jag gillar inte Pheobe. och jag hade datorn med mig för jag hade planer på att jobba med min artikel, men efter att jag, Nozomi, Beatic och Carolin hade pratat i typ 2 timmar så var vi helt slut att vi bestämmde oss för att dra oss hemmåt istället, jag tänkte jobba hemma men jag jag var så trött att jag var tvungen att ta en powernap. 

Jad Francis att byta min Pronunciation mot Vocab istället. För ag hörde att det började en Voca i C1 så jag kan äntligen ha det, Pronunciation ger mig inte så mycket med tanke på att jag kan uttala ord och att jag har fått mitt brittiska uttal utan någon hjälp av nån annan.



Torsdag:
Blää, Journalism class, som hela klassen hatar.. Men det var inte så dålig faktiskt, jag skrev min artikel "The History of Tattooing" och Mark gillade idén, eftersom att han alltid säger "write about what you love" och det är precis vad jag gör.
Ska även intervjua en tatuerare får se när jag gör det.

Inte mer att skriva om det, sena var det Media & Culture, jobbade såklart massor med tidningen, skrev klart alla mina artiklar, designade klart framsidan och designade en artikel om Alice in Wonderland, som Fracis sa att han älskade. Alltid kul att höra..
Jag var lite stressad över tidningen eftersom att jag var den enda som inte har börja designa och allt ska vara klart om 2 veckor, men det ska nog gå bra.. Jag vet att jag kan göra det. Jag gillar ju stress och press av någon anledning..




Få se vad mer..
Idag mötte jag Tomoko och Nozomi för att åka till Scandinavian Kitchen, en skandinavisk restaurang, vi åt köttbullar, men såfort jag fick tallriken så såg jag att det var fejk, köpta köttbullar lite minus på den delen, men jag gick runa och kollade på alla råvaror från sverige och köpte även en liten marabou så det var helt klart värd besöket och kommer självklart äta där igen.

Och sen var det till skolan som gällde, Scriptwriting.. Blää.. hatart som alla gör.
Jag skrev hela första lektionen, sen pallade jag inte mer.. Jag gick hem, Tomoko frågade vad hon skulle säga om Mark frågade henne vart jag var.. Jag sa att hon kunde säga att jag var sjuk eller något.. Jag pallar fan inte.. Och Mark klagar på att han inte vill ge ut något C och whatever.. Jag kommer ha manuset klart till nästa vvecka oroa dig inte..  Jag ska fan visa honom att jag kan. Bara 3 veckor tills jag sliper jävla MEART! Tycker inte om det.. Ska bli skönt att gå tillbaka till engelska! Can't wait!





Och förresten så kan jag äntligen betala med mitt kort på internet, köpte precis Coachbiljett med kortet.. Skönt att kuna göra det, kunde nämligen inte det med mitt förra kort.. Kan bero på att det kortet var för ungdomar och detta kort för vuxna.. Jao, är vuxen nu.. Vet inte hur lång tid det kommer att ta innan det sjunker in, om det någonsin gör det.

Sorry för det långe inlägget, jag vet att det inte är någe kul att läsa långa inlägg, en jag har ju allfall delat upp den lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0