Dags för uppdatering..

Nu när helgens jobb är över så jag jag köra en uppdatering.

Lördag 6 November


Jag började jobba vid 9, jag skulle vara helt själv på jobbet. Lite nervös var jag, jag trodde att jag inte skulle hinna, så lite stress hade jag. Men jag gjorde mackor och sånt, sen satte jag på potatis och började steka potatis med.

Då kom Eva in men en stor blomma, Grattis på födelsedagen!
Oj, då. Låt oss säga att det hade jag inte väntat mig.. Och inte nog med det hon hade en tårta, Örjan hade tydligen beställt en på Nilssons, och även sagt till alla stammisar att jag fyllde år och sånt. Shit, det var en jättefin tårta och god var den med.
Så vi fikade lite och sen åkte Eva igen. Vid typ 12 så ringde Örjan enda från Afrika för att önska mig en bra födelsedag.

Jag stötte på ett litet problem, potatisen började aldrig fucking koka, det var på i 2 timmar och vatttnet var bara ljummet, så jag kom fram till att spisen inte funkade som den ska.. Så jag satte kastrullen på stekbordet istället, och det funkade ju.

Och efter det flöt allt på bra, lunchen stängde vid 3 eller det var planen.. Men Tina skickade ett sms straxt efter 3 och undrade om jag hade öppet vid halv 6 och jag sa att m jag vill så kan jag.
Hon undrade då om hon kunde beställa 12 dagens. Ja det kan du väll. Så det blev att ha öppet.. Inte mig emot, jag får ju betalt. Men hon underade vad det kostade eller skulle jag bjuda?

Hur skön e hon? Ska jag sjuda på 12 portioner? Då tjanar jag ju inget den dagen! Så nej, lite prut fick dom men det var allt.

Så jag började laga mat, vilket jag tycker är fett roligt btw.
Sen kom dom och jag fick massa presenter, härligt.

Frammåt 7 kom jag därifrån och vi åkte till gunnebo för att fika.
Jag var hemma vid halv 9.
Trött som fan var jag.




Söndag 7 November

Idag var det samma visa. Bara att när jag kom till jobbet så visste jag inte vad jag skulle göra.. Nästan allt fanns, mackor och sallad fanns. Så jag började med att ta ner stolarna och sen gjorde jag frukost.. Ägg och bacon.

Sen började jag koka potatis, på stekbordet. Och efter det blev det att steka potatis.

Men allt flöt på bra, jag fick några i helvetes bra komplimanger för min mat! Peter sa att jag borde ersätta Örjan! Fan va kul det är att höra! Och Alla sa att det var så gott och att jag är så dktig på att laga mat och att krydda. Fan va glad jag blir, eftersom att jag har varit en som undviker att ställa sig vid stekbordet för att jah en osäker, inte längre!!

Så vid 4 kom pappa, jag skulle bjuda honom på mat, rödspätta blev det. Och sen fick han en present, en korg med 2 chokladkakor, chokladkaffe, dooleys och ett ljus jag gjort.

Det var första gången jag inte köpte något, och han gillade det stort.
Vid halv 6 kom vi därifrån. Vi tittade förbi farmor en sväng.

Sen kom jag hem och tog det lugnt. Men jag somnade inte förens efter 3.



Idag

Jag vaknade vid 9 och straxt efter det så ringde Marcus och undrade om jag kunde jobba eftermiddag. Klart jag kan, jag är så glad i att jobba så..

Men grejen är att jag hade planer på att träffa Linn på dagen och fotografera, men jag skickade ett sms och frågade om vi kunde mötas lite tidigare.. Vi skulle ju till statsparken så jag kan åka buss därifrån.

Hon har inte svarat för hon sover än, men om hon inte har svarat vid halv 11 så ringer jag.

Aja.. Nu ska jag duscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0