Det var ett tag sedan.

Nu var det som sagt ett tag sen jag skrev p.g.a. att jag inte haft något internet, men nu är det betalt och här kommer en helvetes lång uppdatering !!

23 dec

Torsdag, Då var det dags att jobba igen. Men nu har det ju gått några dagar och jag har supit bort x antal hjärnceller så jag minns faktiskt inte så mycket av dagen. Men vad jag minns är att på kvällen var det fest. Och självklart skulle vi köra ölspel, och vi har märkt nu att jag är fett dålig på spel, jag förlorar på allt ! Så jag fick ju dricka lite, men jag var inte ens med på de ”oschysta” ölspelen, jag är ju inte helt bombad.. bara lite.

 

Men jag var ju trött som ett as och sen dricka på det, inte så smart. Så senare på kvällen så hamnade jag lite utanför konversationen och ni kan ju gissa vem som däckade, sittandes, på soffan. Jo precis, jag – otippat.

 

Men tror inte det var så länge, för straxt efter 12 vaknade jag till, och vi spelade kort, kom hem vid typ 3 eller något sådant, också otippat.

 


 

24 Dec

Fredag, Julafton. Trött som fan, lite bakis kanske.. Det var ju inte första dan man var det på jobbet, men det blir ju inte så farligt för mig. Men jag jobbade och när det var lite lugnt så ringde man till familjen för att försöka hälsa god jul.

Slutade vid 2 var hemma runt 3, då var det bara in i duschen och göra sig i ordning, för vi åkte till jobbet igen vid halv 5 för att äta julbord.

Kvällen blev bra, inte den vanligaste julaftonen, men vad gör det? Man blev ju erbjuden snaps med, jag tänkte inte ta men va fan, gratis är ju gott. Fast vad José inte var beredd på vad att jag sveper, inte bar en, inte två utan 3.

José drar mycket skämt som man aldrig fattar men på denna dag så berättade han faktiskt en rolig en en för mig.

Man ska äta så man blir tjock för då blir man vacker, blir man vacker så blir man gift, och då ångrar man att man åt !

Kul kille :P

Men senare vart vi iväg körda, och för ovanlighetens skull så gick vi till våra män och spelade kort.

Och efter ett tag kände jag mig lite halvlustig, jag hade allt för hög puls, för tänkte jag att det kanske var för att jag hade druckit, men det kändes inte riktigt på det sättet, och sen var jag väldigt varm och fick problem att andas, så det var bara att ta tabletter. Fett jobbigt att få ut tabletterna som vanligt, och jag blir lika panikslagen som vanligt.. Men efter en dryg timma hade det lugnat ner sig rätt bra.

Och vi gick faktiskt hem tidigt för en gångs skull, halv 11. Erik hade då redan däckat.

Och eftersom att jag får sånna härliga biverkningar av tavegyl så däckade jag rätt bra.

 


 

 

25 Dec.

Jag vaknade med en härligt baksmällan nu är mitt minne så där bra igen så jag minns inte så mycket av den. Men när vi kom hem satt vi och var trötta på allt kort spel, och det är faktiskt juldagen – och det är lag på att dricka då. Så vi drog till Trapper, jag hade faktiskt bara tänkt ta en öl, vilket jag gjorde. Tills vi lämnade restaurangen och gick till den andra baren, så beställde Sarah en 6:a tequila som bara kostade 90 :- då var jag ju tvungen att gör de me, sen var det väll ännu en shot och öl och mer shot tror jag på. Sen var jag så knöl så det finns inte. Så vi 1 gick jag hem, själv. Och jag är ju fett dum i huvudet för det tydligen. Jag har gjort det så många gånger så jag tror jag klarar mig.

Jag kan ju säga att jag inte mådde jättebra när jag kom hem. Och jag har lite minnesluckor efter att jag kom hem.

Men jag hittade ju hem alla fall.

 


 

 

26 dec.

Söndag, dagen efter. Full som ett as när jag vaknade och när jag kom till jobbet, och typ halva dagen me. Så allt har inte gått så bra, fast det är inte så mycket som gått fel. Fett irriterad på Falk har jag varit, men det är ju rätt vanligt.

Och Nicklas har kört ett practical joke på Sarah, film finns. Sen satt vi alla på våra egna håll ett tag, som vanligt. Men jag drog mig upp till männen och hängde där ett tag, men det var typ lika dött där..  Men efter någon timma så drog jag, Nicklas och Mackan ner för vi hörde att det var någon annan där, och det var de 2 extra hjälparna, men dom hade ju varit där ett tag, så dom gick straxt efter att vi kom ner. Sen runt 10 så drog männen sig upp och jag fick äntligen gå och sova för jag var trött som ett as.

 


 

 

27 dec.

Måndag, jag och Malin började vid 9 för vi fick varor, och världens utskällning – fast vi förtjänade den. Eftersom att vi hade varit lite fulla så var vi inte jättenoga med att städa på kvällen, och självklart skulle det vara problem med våran kortterminal så José var tvungen att komma upp och då såg ha ju hur ostädat det var. Men vi är noga med städningen nu.

Vid typ 12 fick vi världens rush, härligt ! Om det inte vore för att en viss person rör sig otroligt sakta, jag behöver inte nämna några namn, men jag pratar om vår danske soldat. Jag fick faktiskt klagomål från min man, han sa att jag borde läxa upp kocken, det är ju inte det lättaste, jag har försökt få honom att inse att man inte kan röra sig i en åsnas fart, men det är ju tydligen inte honoms fel, allt annat som typ korven och strippen.

Men sen vid typ 3 kom pundarungarna, och dom satt typ där hut länge som helt innan de beställde, och typ kvart i 4 beställde dom strips, idioter.

Sen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde på kvällen, men jag antar att vi festade.. nej fan, det gjorde vi inte.. Det var nog den dan vi inte festade.

 


 

 

28 Dec.

Jag jobbade ju såklart, men nu ar jag ju bara typ 3 hjärnceller, de andra ar dunstat bort, så jag minns inte mycket av dagen, men jag vet att vi festade på kvällen, tror jag.. rätt säker.

 

 


 

 

29 dec.

Jobb och vi var hemma på kvällen, då skrevs även en lista där man får poäng för varje sak man gör, listan ska vara gjord när vi åker här ifrån. Det är lite olika saker, typ sno en spark, kissa i papperskorgen på trapper, ha sex, råhångla vid baren, nyp nån i rumpan på krogen, moona – lite blandat. Och vi fick även reda på att Nicklas hade fått erbjudande på jobb i Sälen, som han har sagt hela tiden att han kommer få, fast vi försökt att förneka det, och vi har försökt få honom att stanna, men man kan inte göra mer n säga att vi vill ha kvar honom.

 

 


 

 

30 dec.

Vårt nyår. Vi hade en otroligt bra fest! Vi hade så kul på trapper så du vet inte, och vi började ta poäng från vår lista. Efter den festen så tog nästan alla några poäng, alla utom Mackan och Erik. Jag tog ledningen på 7 poäng.. Hur fan jag lyckades med det vet jag inte.

 

 


 

 

31 Dec.

Nyårsafton. Jobb och det skulle bli hemmafest. Nicklas berättade även att han skulle dra till Sälen, vilken depp dag det blev då. Vissa av oss grät, då menar jag mesen Malin, fast om jag ska vara ärligt så var jag inte långt ifrån att börja med. Men efter någon timma så drog Malin och jag oss ner för att ”göra oss i ordning”, och vi lackade på Nicklas. Jag funderade på om Nicklas bara lurades eftersom att han är en liten jävel, men det var inget jag delade med mig av.

Men sen började vi tillslut att dricka. Och vid 12 slaget gick vi ut för att se om vi kunde se några raketer, det kunde vi. Och straxt efter 12 slaget säger Nicklas att han skulle stanna, Ni kan ju gissa om några as blev glada ! året kunde inte inledas på bättre sätt! Men rätt taskigt tycker jag..

Sen fortsatte festen, och Sebastian, Mumins kille, drog fram jägern, och jag shotade flera shottar under kvällen, varför ? Jag gillar inte jäger, jag antar att jag gjorde det för att det var sprit. Och under kvällen fick jag snö över hela ryggen, en käftsmäll, min bh blev snodd och jag vart inslängd i duschen 2 gånger. Erik gjorde nästan alla dom sakerna, med efter att han slängde in mig i duschen så fick jag faktiskt låna hand tröja.

Men Nicklas och Sarah drog ner nån gång, osäker när. Men vid typ 4 gick vi och la oss, jag sov i Nicklas säng, eftersom att vi verkar tycka det är jävligt jobbigt att gå ner när vi har festat.

 


 

 

1 jan.

Jobba jag och Erik började 10 och lyckades försova oss, så vi fick springa till jobbet, lite jobbigt. Fett bakis var jag.

Dagen var så jävla jobbig. Jag varken åt eller drack på hela dagen. Men efter jobbet gick vi till Trapper och drog en pizza, för ovanlighetens skull.

Och stackars snygg-Erik skrev fel beställning till Mackan och Nicklas, han såg så ledsen ut när han sa att han gjort fel.

Vi tog en tidig kväll, eftersom att vi inte sovigt så mycket på ett tag.

 

 


 

 

2 jan.

Nykter på jobbet på ett bra tag. Lugn dag, bytesdag. Men runt 3 drog vi en korv på jobbet, och dum som jag är ville smaka räksalladen, efter jag typ ätit up alla så säger Malin att jag inte ens gillar skaldjur, nej och sen säger jag undrar om jag tål denna. Båda Malin och Mackan flippar ut. Mackan går till kylen och drar ut burken och jag kom fram till att jag inte tålde den. Och mina Betapred är slut så jag måste ta spruta, men jag ville inte gör det förens jag kom hem då jag aldrig tagit de nån gång. Alla tjatade på mig om att jag skulle ta den, men envis som jag är. Sen fick jag ju inte hjälpa till att jobba heller.

Men det tog sin lilla tid att ta sig därifrån. Alla skulle till ICA, men snälla underbara Nicklas kör hem mig och hjälper mig med allt.

Så just nu är det faktiskt helt okej, vi ska iväg till Tuppen sen som öppnar idag, måste kolla in några nya ställen.

Vi fick även våra löne papper av José, Jag har jobbat 92,5 timmar på 15 dagar.

Tuppen var rätt nice, en bra utekväll blidde det, och även poäng för 3 av oss, jag är inkluderad.

Och jag har beslutat att min nyårslöfte ska vara att när jag är full ska jag inte ta folk på rumpan !

Det vart en hel del att dricka, väldigt billigt på tuppen, och dom bara gav bort 21 öl och 2 jäger, hur dom ska få det att gå runt vet jag inte.

Dom stängde vid 2, alla åkte hem.. Jag var hemma vid 4.

 

 


 

 

3 jan.

Jobb, vaknade och det var hur kallt som helst. Bakis, dagen var fett jobbig. Inte bara för att jag var bakis utav även för att jag fick ännu en allergisk reaktion, denna gång fick jag ju panik på grund av att jag inte hade några tabletter. Och Malin hatar ju när det händer, hon ringde till köket panikslagen. Tillslut kom Nicklas med skidpatrullen så jag fick åka ner till sjukstugan, och läkaren där är ju helt inkapabel!

Jag sa att jag var allergisk emot E412 och straxt efter det säger han på fullaste allvar att jag borde testa mig vad jag är allergisk emot !! Hur fucking dum får man vara ?! Tror han verkligen att jag inte har testat när jag fått allergisk reaktion 6 gånger på 3 månader? Jag gick och testade mig redan efter första gången, men E-nummer kommer inte upp på såna tester, det är något man får list ut själv.. Sämre doktor får man fan leta efter. Men efter ett tag fick jag gå in till restaurangen och sitta där i soffan, och José sa att jag kunde sitta där tills jag skulle gå upp och jobba igen, inte för att någon av mina kollegor låter mig göra det, vilket i för sig är rätt smart.

Så jag väntade tills Nicklas slutade och åkte med honom hem.

Sen på kvällen så åkte jag, Nicklas, Malin och Sarah till jobbet för att se på innebandy.. okej, jag följde förmodligen inte med för att se innebandy utan för att vara social .. och för att få äta.

Men trevligt var det, i för sig tog jag och Malin oss en powernap under matchen.

Sen runt 10 åkte vi hem och hemma hände inte så mycket, eftersom att jag blir så trött av mina allergiska reaktioner och medicin så blev det bara att gå och sova.

 

 


 

 

Jag vet att jag har själv klagat på långa inlägg att det är så tråkigt, men ibland händer detta. Och jag vet även att inlägg utan bilder är skittråkigt, men det ska också vara en del av mitt nyårslöfte; att ta mer bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0