Ibland blir jag galen !

Jag skulle kunna döda dom på skatteverket och slänga min dator i väggen..

Dom senaste dagarna har jag haft lite problem, med deklarationen och min dator..
Låt mig börja berätta om deklarationen; JAg skulle ju deklarera såklart. Men ingen ville som jag ville - som vanligt.

Först så hittade jag inte mina papper, men det är ju ingen fara för jag kan ju deklarera med e-legitimation.. trodde jag ja..
Det gick inte aktivera och min dosa ville inte funka med sladden och massa skit.. Jag höll på i timmar. Sen så provade jag med att ha e-legitimation på fil, det funkade. YES!! tänkte jag, men man ska inte ta ut seger i förtid.. För det gick ju ändå inte på skatteverkets hemsida med BankID.. Jävla skit !!

Så det blev försenat såklart, så jag provade idag att logga in, och självklart så funkar det!! Eller nästan.. När jag loggade in så stog det fel på inloggning och att jag inte kunde använda e-tjänsten för att jag inte skulle deklarara inkomstskatt typ..
Så jag ringde till dom och dom sa att dom inte hade skickat ut någon deklaration till mig.. Och varför inte? Jag ska ju deklarera, så eftersom att de blev sent så måste jag ju betala förseningsavgift! Vilket jag tycker är lite orättvist, det är ju inte som att jag glömde eller sket i att försöka deklarara!! Det gick ju inte! Jävla ashål! Men det finns ingen jag kan göra åt saken, de är bara att betala och se glad ut..


Och nu till min dator som gör mig hlet fucking galen! Den måste verkligen installeras om ! Den backar av sig själv hela tiden, vilket är väldigt irriterande! Och sen funkar ju inte ljudkortet som de ska.. Jag har garanti så jag skulle kunna fixa det, men saken är att när man installerar om en dator försvinner allt på hårddisken så då måste jag bränna ut allt jag vill ha kvar, vilket kommer ta en halv evighet !

Får se hur jag gör..

Imorgon ska jag ner till Arbetsförmedligen igen och snacka, måste även fixa med A-kassan - som dom tror att jag kan få, vilket låter konsigt enligt mig, för jag har hört att man ska vara med i A-kassan minst 1 år och de har jag inte.. Men det är dom som vet, vi får väll se vad som händer..


Ne, nu ska jag sluta.. Var i behov att skriva av mig, det är ju därför man bloggar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0