LCHF

Jag har kollat lite närmre på LCHF-dieten, bara för sköjs skull.

Och det går ju ut på att man inte ska äta kohydrater och socker och rotfrukter o.s.v.
Och de säger att man inte får äta något med mer än 5% kolhydrater i, vilket är 5g per 100g.
Så jag tänkte jag skulle kolla hr mycket jag skulle behöva slänga ut mitt kök om jag skulle gå på den här dieten..

Och det är lättare att säga vad jag skulle få ha kvar..

I mitt skafferi fick jg ha kvar: thé
I mitt kylskåp fick ag ha kvar: mjölk, grädde, smör och ägg.
Och i min frys fick jag ha kvar: Kycklingfilé, lövstek, broccolimix, kebab, bladspenat och rödspätta (opannerad då förstås)

Jag skulle inte påstå att det är mycket att leva på.. Och jag har mycket mer i mitt kök ska ni veta! JAg får förmodligen äta min köttfärssås jag har i frysen, men jag får ju inte äta spagetti till det, jag får väll äta  typ sallad till.. Dett kommer jag inte göra!!!

Det sägs ju att man inte ska gå hungrig med LCHF, men jag vet inte..

Men då kan man ju tänka på vad de vill att jag ska äta istället för kolhydrater??

Istället för potatis: Blomkolsmos, korv, grönsaker med dipp, kokt broccoli, ogratinerade grönsaker (wtf?), gräddstuvade grönsaker, blomkolsris (utan något ris då), Avokado, röror.


Alltså visst det skulle väll gå, men jag tror inte på dieter över uvud taget, för man ska alltid göra stora föändringar och ta bort något man äter vardagligen.
Jag anser att kroppen behöver kolydrater, vi har ätit potatis i alla år!! Så varför ska vi sluta med det nu?!

Man ska äta det man vill (måttligt såklart!) Och träna regelbundet, och man behöver inte träna stenhårt! Gå ut och gå en timma på kvällen eller något, det är inte så farligt!

Jag äter inte onyttigt, jag äter sallat och grönsaker och protein och kolydrater och fett, för jag tror stenhårt på att kroppen behöver allt de här!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0